Nem az a buta ember, aki valamit nem ért meg, hanem az, aki megérti ugyan, de úgy cselekszik, mintha nem értené. Charles Richet

Emulgálás röviden

A krémeknél fontos a vizes és zsíros/olajos fázis megfelelő elegyedése, az emulgálás. Natúr webáruházakban többféle emulgálószer kapható, például lysolecitin, emulsan, plantemuls. Pár százaléknyi nedvességet méhviasszal is emulgálhatunk, de a sheavaj is felvesz némi folyadékot. Ez tényleg pár százaléknyi. Mondjuk 40 gramm sheavajban el lehet keverni 1-2 kávéskanál aloé gélt. Ezt próbáltam, nem csapódott ki, hűtve sem.
Kezdő koromban a lysolecitint és emulsant használtam, jól működő natúr termékek, csak egy idő után gyorsan fogyott, ahhoz pedig nem túl olcsó.
Olvastam a házilag készült emulgálóról, ami szójalecitin granulátumból készül, nagyon egyszerű és jó recept.
Mindenképp ilyet akartam, de a környékemen csak kapszulázott folyékony lecitin kapható, így ezzel dolgoztam. Nekem kellett kikísérletezni, mennyi lecitin anyagát kell kinyomkodni, adott mennyiségű krémhez, de megvan.

Ami ezzel kapcsolatban érdekes nekem, hogy ez a lecitin étkezési, azaz táplálék kiegészítő kapszula. Akkor miért ne használhatnánk fel az étkezésben is?
Krémkérdésben hozzátenném, hogy pl. a lysolecitin a szójaolaj gyártása során keletkezik, így az sem biobb mint a szójalecitin. Hanem ugyanaz. Ez viszont sokkal tovább elég.
Hogy miképp használtam étkezésre?
Olvasd el a konyhablogomon.

A krémdologhoz még annyit mesélnék, hogy én személy szerint nem szeretem a zsíros krémeket. Nekem kell bele a vizes fázis, egész ritkán használok pl. sheavajat simán. Az nekem olyan érzés, mintha ugyanolyan száraz lenne a bőr a zsíros érzet alatt. Nekem a hidratáló legyen minimum 40 % víz tartalmú-ami sosem víz, mindig valamilyen tea vagy virágvíz. A legjobb a zöld tea, antioxidáns, minden bőrre jó, hatásos és finom az illata. A főzet maradéka hajöblítésre is szuper, de pár csepp levendula illóolajjal a hűtőben eláll, és arctisztításra használható. Én, a mindennel kísérletező, a maradékot 20% olajjal emulgálnám, és úgy lenne arc és sminklemosó belőle. És akkor miért ne legyen benne ricinus, ami szempillanövesztő hatású? Ha már sminket mosunk le vele?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ha a véleményed nem titok, a neved se legyen az :) Tisztelj meg az aláírásoddal.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...